tirsdag den 6. januar 2015

Skal, skal ikke - del 2...

Hold da op - 5 kommentarer til mit seneste indlæg. Tak for dem.
Som flere af jer skriver, så er bloggen selvfølgelig en måde at reflektere over undervisningen på. Men jeg har nu altid brugt tid på reflektion - at skrive indlæg om min undervisning er nu en noget mere tidskrævende form for evaluering.
Mit mål med bloggen er ikke at få mange følgere. Den feedback jeg lidt efterlyste i mit sidste indlæg  er kommentarer/feedback fra kollegaer, som har prøvet nogle af ideerne fra mine indlæg. Hvordan gik det? Hvilke forbedringer blev lavet? Skal det prøves igen?
Facebook... Tja - jeg har altid holdt mig langt væk fra Facebook og andre sociale medier (er ikke en gang oprettet som bruger). Det afskærer mig selvfølgelig for nogle muligheder/informationer, men det mener jeg foreløbig godt, jeg kan undvære. Og som sagt så er det ikke et mål for mig at få mange personer til at besøge min blok. Men det er selvfølgelig helt ok, at I deler/poster mine indlæg på diverse medier.
Jeg er langt mere interesseret i erfaringsudveksling blandt færre personer end en masse besøgende.

Efter nøje overvejelser tror jeg godt, jeg stadig kan komme med ideer til matematikundervisningen. Derfor har jeg i første omgang besluttet mig for at forsætte med at skrive indlæg på bloggen.
På den måde forpligter jeg mig også lidt til at prøve nogle flere ting af. Det kan der også være en udfordring i.
Lad mig slutte med en lille opfordring:
Hvis du har afprøvet nogle ideer, du har fået fra blogs (ikke kun min, men også andres), så skriv en lille kommentar til indlægget om, hvordan det gik i din undervisning. En sådan feedback er jeg sikker på alle bloggere vil være taknemmelig for - jeg vil i hvert fald.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar