mandag den 4. maj 2015

Portfolio som aflevering

I min 1g er vi så småt ved at afslutte arbejdet med chi2-test og de tilhørende funktioner.
Vi har lavet chi2-test i Excel, har lavet små videoer hvor principperne ved chi2-test forklares, har arbejdet med chi2-funktionerne, har simuleret stikprøver og sammenlignet med chi2-funktionerne samt har regnet opgaver i Maple.
Vi har altså arbejdet med chi2-test ud fra en række forskellige indgangsvinkler.
I denne uges hjemmeopgave har jeg besluttet mig for, at eleverne skal aflevere en form for portfolio, der indeholder de mest centrale ting, vi har arbejdet med knyttet til chi2.
Jeg har derfor bedt eleverne om at samle følgende til en aflevering:
- deres video om chi2-test
- beskrivelse af chi2-funktionerne set i relation til chi2-test (hvordan bestemmes f.eks. kritisk værdi og p-værdi)
- sammenhæng mellem chi2-funktioner og chi2-test
- eksemplarisk besvarelse af opgave med henholdsvis uafhængighedstest og goodness of fit.

Jeg har omlagt et undervisningsmodul, så eleverne i par kan arbejde sammen om opgaven. Det er vigtigt for mig, at eleverne får diskuteret opgaverne, og at jeg får mulighed for at hjælpe elever, hvor det stadig kniber med forståelsen. Derfor vil jeg også i løbet af modulet tjekke, hvad eleverne har tænkt sig at aflevere. Det er også med til at reducere mit rettearbejde.
Som lektie til timen har jeg bedt eleverne løse en lille diktatopgave (link).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar